Digitális harcosok foglalták el a Bálnát

Megosztás:
Forrás: honvedelem.hu

„Az a célunk, hogy szélesebb körben tudjuk megismertetni a honvédség értékeit” – fogalmazott Juhász Emese, a HM Toborzási és Létszámfejlesztési Főosztály Toborzási Programfejlesztő és Promóciós Osztály vezetője a Digital Warriors Counter-Strike versenyének döntője előtt. A legendás játék hazai nagyjai csaptak össze a Bálna Honvédelmi Központban.

A hazai ifjúsági sportélet egyik legpezsgőbb ágát képezik a kadét versenyek

Évek óta rendez például járőr-, szituációs lövész és e-sport kupákat a Honvédelmi Minisztérium és a Honvédelmi Sportszövetség. Utóbbi olyan sikeres lett, hogy a szervezők a Digital Warriors keretében kiterjesztették koncepciójukat a profi e-sportolói világra is. Immár minden tavasszal és ősszel összemérik erejüket az ország legügyesebb kadétjai és versenyzői a DW versenyeken.

Az e-sport társadalom különleges közösség, teljesen más szokásaik vannak, mint a hagyományos sportokat űzőknek. Úgy gondoltuk, hogy őket is meg kell szólítanunk” – indokolta a tárca döntését Juhász Emese. A kadétok és a profik legkiválóbb Counter-Strike és World of Tanks csapatai pénzdíjjal és honvédségi kötődésű ajándékokkal gazdagodnak. A szerencsések laktanyalátogatást és katonai eszközökön való jutalomutazást nyernek.

Eleve olyan játékok versenyeinek szervezésében vállalunk szerepet, amelyek tematikájukban köthetők a katonasághoz, és a stratégiai gondolkodást segítik” – hangsúlyozta az osztályvezető. – „Nem véletlenül hoztuk a döntőt a Bálnába, hiszen itt a versenyzők és a szurkolók találkozhatnak a központ tárlataival, valamint egyéb honvédségi programjaival és játékaival.

A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum Hunyadiak és Mohács korát megidéző fegyversimogató kiállítása mellett a haderő modern és jelenkori fegyvereit bemutató termek is megnyitották kapuikat a látogatók előtt. Ám a Digital Warriors hétvégi döntőivel párhuzamosan zajló Fantasy Expón egyébként sem volt hiány fegyverekből: előkerültek a műfaj népszerű történeteiből ismert harci eszközök élő másai a Bálna emeletén.

Az expo nagy részét azonban képregények, színes kitűzők, fantasztikus filmeket megidéző ruhák, kézműves füzetek, falidíszek és édességek töltötték ki, sőt, az egyik kirakatban egy seprű nagyságú Tűzvillám makett díszelgett a Harry Potter univerzumból. A steampunk szerelmesei brossok, szemüvegek és neoncsövek között fotózkodhattak századfordulós, üveges fényképezőgép előtt.

A hetvenes, nyolcvanas és kilencvenes évek videojátékait sorakoztatták fel a versenyszínpaddal szomszédos teremben. Wizard of Wor futott a Commodore 64-esen, vonatvezetős játék speciális kontrollerrel PlayStation 1-en, Mortal Kombat 3 a Sega Saturnon, a fénypisztolyos kezelővel játszható Time Crisis PlayStation 2 készüléken, köztük egy Nintendo NES. Olyan klasszikusok jelentek meg továbbá mint a Pac-Man, a Pong vagy a Final Fight.

A folyamatos interakció, a bejátszásoktól és szövevényes történetvezetéstől mentes játékélmény adja a „régiségek” báját, vélik a szervezők. Valószínűleg az úgynevezett „cartoon esztétika”, vagyis a videojátékos külalak is sokat számít, ezek látványosan különböznek a mai fotórealisztikusságra törekvő játékoktól. Egy biztos: a legfiatalabb korosztály legalább akkora elánnal ismerkedett a retro játékokkal, mint amilyen áhítattal ültek gép elé nosztalgiázó szüleik.

A fő attrakció mégis a Counter-Strike bajnokság zárófordulója volt

Több mint harminc csapat nevezett a ligába határon innen és túl. Az online térben szerveződő gárdák tagjai gyakran különböző városokban élnek, de többségük már sok száz órát játszott együtt, és több versenyen indultak közösen. A szeptembertől decemberig tartó selejtező időszak nyolc legjobb alakulata utazhatott a Bálna döntőjére, ahol délelőttől estig tartott a küzdelem.

A szurkolók tapssal, üdvrivalgással és kereplőzéssel díjazták a leglátványosabb megmozdulásokat. Soraikban feltűnt a másnapi World of Tanks versenyen induló „Swing” is, aki saját bevallása szerint terepszemlére jött. Ebben az összeállításban először versenyzik majd a Fóliások csapatával, de viszonylagos tapasztalatlanságuk ellenére szeretnék elcsípni a dobogós helyek egyikét, mondta.

Azt szokták mondani, hogy ha az ember valamiben jó akar lenni, akkor tízezer órát érdemes beleölnie. Ezt több mai döntős túl is szárnyalta” – fogalmazott a verseny egyik kommentátora, a Scorch becenévre hallgató Kocsis Zsombor. „Többen megmártóztak a nemzetközi elitben, míg mások csak magyar kupákon indulnak. Színes a mezőny és ezért olyan izgalmasak a mérkőzések” – tette hozzá.

Scorch szerint a Counter-Strike azért különleges, mert bár az egyik legrégebbi fps-típusú (belső nézetű) játék, mégis máig népszerű maradt, sőt közösség szerveződött körülötte. A legtöbb lövöldözős játékkal ellentétben ebben a stratégiai gondolkodásmód legalább annyira számít, mint az egyéni technika. „Most a címvédő Lenovo Legion Honvédot tartom a favoritnak, jóllehet az online szakaszban egyszer-kétszer megszorították őket” – beszélt az erőviszonyokról.

Győzelmi esélyekkel számolt a Wild Multigaming csapata is

Ez már a negyedik versenyünk volt ebben a felállásban. Az elődöntő sajnos nem úgy sikerült, ahogy vártuk, a bronzérem viszont kárpótolt minket és a korábbi pontgyűjtős időszak is rendkívül izgalmas volt” – árulta el PakesZ, vagyis Rozsos Patrik. Közel húszéves játékos múlttal azt tanácsolta a kezdőknek, hogy figyeljék a jó nevű játékosokat, és ne féljenek kérdezni tőlük.

A döntőben az mXm fölött győzedelmeskedő Lenovo Legion Honvéd egyik tagja azt emelte ki, hogy a legjobb csapatokban mindig öt egyaránt céltudatos ember fog össze. „Napi két óra együtt és további egyéni játékkal töltött idő feltétlen szükséges a sikerhez” – magyarázta a nyertesnek járó serleggel a kezében az Aaron néven ismert Homoki Áron. „Tavasszal szeretnénk visszatérni és ismét megnyerni a Digital Warriorst!

Forrás: honvedelem.hu

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük